14 Kasım 2005 Pazartesi

Podcasting

Radyonun sadece muzikten, reklamdan, haberden ibaret olmadigi o cocukluk gunlerimde, saat 4'te cocuk saatini dinlerdim. Bazi gunler okul cikisi yetisemez, kacirdigima cok uzulurdum. Aksam ustu, sabah saat 10'daki 20 dk'lik "Arkasi Yarin", 6'da tekrar edilirdi. Romantik, polisiye ya da gerilim her konudan olurdu bu arkasi yarinlar. Cok uzun surunce basini hatirlayamaz ama bir fotoroman tadinda, radyodaki karakterleri gozumun onunde canlandirirdim. Ses efektleri cok basariliydi. Yagmur sesi, kapanan kapinin gicirtisi ya da nefes nefese sokaklarda kosturmalar uc bes kisiyle bizi bir film seyrediyormuscasina baglardi radyoya ve hayalgucumuze.

Bir de benim cok sevdigim "Radyo Tiyatrosu" olurdu cumartesi gunleri bir saatlik. Gercekten tiyatro oyunu gibiydi. Bir tiyatro izlemenin lezzetinde gecerdi o bir saat. Ankara Cocuk Korosu sarkilar soylerdi. Hangi saatte tam hatirlamiyorum ama cok da fanatigi degildim. Gene de Ankara Cocuk Korosu kulagima ozel gelirdi.

Ve ozel radyolar geldi 90'larin basinda. "Radyomu istiyorum" diyerek yuzlerce radyoya sahip olduk. TRT unutuldu ya da biz TRT'ye tercih ettik, Power FM'i, Best FM'i, Yasam Radyoyu ve oteki yuzlercesini. Ama o tiyatro programlari benim cocukluk donemimin nostaljisi olarak icimde cok ozel bir yere sahip. Ya simdi napiyoruz, tak iPod'i, laptop'i, izleyemedigin TV programini kaydeder gibi radyo programlarini da indir makinanin diskine. Bu olaganustu bir sey degil mi? Mesela bagimlisi oldugunuz bir program var ve siz o saatte radyo dinleyemeyecek durumdasiniz. Aksam uzeri isten cikmadan iPod'iniza download ediverin. Iste bu kadar kolay.

Soyle bakiyorum da internete ucretsiz pek cok yerden podcast'lere erismek mumkun. Benim icin simdilik su 2 adres yetiyor.
http://podcasts.yahoo.com/
http://www.apple.com/itunes/podcasts/

Hiç yorum yok: