12 Mayıs 2006 Cuma

Kapta Eriyenler

Is gezileri, yeme icme mevzuunda yazilacak bir suru materyal olusturuyor. Reston, VA'daki ilk aksam buyuk patron bizi Melting Pot diye fondue restaurantina goturdu. Icersi mahzen gibi biraz Alman restaurantlarini andiriyor. Toplam 20 kisiyiz. 10'arlik 2 masa hazirlanmis ve halihazirda peynirli fondue'ler kaynayan tencerelerde bizi bekliyor. Ardindan salatalar geliyor ve sonrasinda asil yemek diye tanimlanan cig etlerden olusan marine edilmis tavuk, inek ve dana etleri buyuk bir tabak icinde herkesin onunde yer aliyor. Bir de brokoli, kabak, patates, mantar ve karnibahar tabagi geliyor.

Olay su: Masanin ustunde fonduelerin kaynadigi iki ocaga tavuk suyu, birisine de kirmizi sarap suyu geliyor. Fondue cubuklarina bu etleri dizip kaynayan tavuk ya da sarap suyunun icine atip bekliyorsunuz. Kirmizi et icin 3dk, beyaz etler icin 2 dk denildi. Pistikce yiyorsunuz. Sebzelerin pismesi biraz daha uzun zaman aliyor. Hele patates, ben pisenini gormedim zaten. Bu fasil kimseye cazip gelmedi, hatta yemekten cikip kosedeki Chili's e gidelim mi dedik. Ama son kisim var ki sirf bunun icin bu restauranta gidilir.

Icinde muz, cilek, marshmallow'dan (bizde boyle birsey var mi bilmiyorum, lokuma benzer birsey) olusan buyuk bir meyva tabagi gelir, ortaya da uc ayri lezzette cukulata tenceresi. Tanrim yok boyle bir lezzet. Iyi ki ana yemekte doymamisim. Cukulatalar kaynadikca, muzu mu batirsam, cilegi mi batirsam yoksa ben o minik tencerenin icine mi girsem karar veremiyorum. Bu kadar mi lezzetli olur? Tikanmanin ve tikinmanin sonu yok, tencerede kalani utanmasam yanimda goturecegim. Ama herkes benimle hemfikir.

Yolu dusene sadece cukulatali fondue icin tavsiye edilir.

5 yorum:

Yıldız dedi ki...

Figencigim,
Ben de tatlı kısmına bayıldım doğrusu... Nasıl bir mükemmelliktir bu???
Atın beni çikolata kazanlarına :))

Sevgiler,
Yıldız

Adil Hindistan dedi ki...

Figen'cim, resimler insanin istahini kabartacak cinsten, cok guzel. Biz bir iki kere yaptik. Lezzetli bir sey ama "uff cilging kalori aliyoruz..." diye diye yedigimden pek bir sey anlamadiydim :)

Adil Hindistan dedi ki...

Hii bir de not. Su soldaki spam den kurtulmak icin Blogger ayarlarini degistirip, commentler word-verification'i enable edebilirsin.

FB dedi ki...

Yildizcim, ben bir cukulata asigiyim. yemezsem basim agrir, yersem, yedigim icin migrenim tutar ama gene de yerim.

Adil, dedigin setting'i degistirdim, iyi oldu soyledigin.

acupofcaffein dedi ki...

Sevgili Figen,

1.Şu çukulata olayına bayıldım, genellikle çilek-çikolata yapıyorum süper oluyor...:-)
2.İranlıların en güzel yemekleri, çelokebap, (bizm adana kebabına benziyor ama pilavla getiriyorlar,pilav,berberi ekmeği (çok hoş kokulu), horuş (mercimeğin sarısına benzer, kurutulmuş limonla yapıyorlar) nefis oluyor...
3. yemek yemeği sevdiğim anlaşılmıyor değil mi:-)))
4. Biryerlere gitmedim. İşler yoğun, blog diyarından uzaklaştım. Ama dünkü saldırı beni çok üzdü bu yüzden bir şeyler yazmak istedim.
Sevgiler, selamlar...