1 Ocak 2006 Pazar

01/01/2006

Yilin ilk gunlerinde hatta birkac hafta tarih atarken hep bir onceki yili yazarim. Derken tam o yila alismis giderken, "iste bir yil da boyle gecti" diye soylenmeye baslariz. Oysa en cok o yilin tarihini atmaya alismisizdir, yil ise kendi tarihini yazar girer arsive.

Yeni bir yila basladik ya, insan yeni heyecanlar, mutluluklar, arayislar olsun istiyor. Yilin ilk gununu Barnes and Noble'da gecirdik bugun. Kitap mi yigin yigin, dergiler raflarda tonlarca, cocuk kitaplari bolumu ayri ve devasa buyuklukte. Soyle keyifle su dergilere bakip, son Hollywood dedikodularini ogreniyim bir yandan da Starbucks kahvemi iceyim diyorsaniz siz de benim gibi Barnes and Noblecilardansiniz. Oglusa hikayaler okumak uzere minik masaya kuruluyoruz. Okuduklarimizi sepete atip, bir tane daha bir tane daha derken zaman gecip gidiyor. Nobeti babaya birakip bu defa kendim icin kitapcida dolasmaya basladim. Lonely Planet'in 2006 takvimi kalmamis. Bu yil "Mountains 2006 Calender"'i susleyecek masami. Simdiden isaretlenecek ozel gunleri yazdim bile :)

B&N sadece kitap satmiyor elbet, DVD, CD, Audio book, kirtasiye malzemeleri satsa da, ana konsept olarak kitaptan vazgecmis degil. Erenkoy'de acilan D&R boyleydi ilk zamanlar. Sonra kitaplar alt kata inip, dukkan muzik albumleriyle dolunca "nerde benim kitapcim" der oldum. Simdilerde onunde cafe'de var, menu'lu filan. Artik hepten kitapci fonksiyonunu yitirmis. Nezih de oyleydi bir zamanlar, sonra populer kulture dayanamayip kirtasiyeci olunca, canim kitaplar raflarda buzustu, azaldi, nerdeyse nesli kuruyacak. Allahtan Remzi kitapevi bu bayragi gururla tasiyor simdi. Birkac ay evvel okudugum bir habere gore Barnes & Noble, Turkiye'ye gelecek deniyordu. Levent'te yapilan bir alisveris merkezinde acilacakmis galiba. Bakalim Amerika turevleri gibi mi olacak yoksa Turklesecek mi?

2006 takvimi yanisira bir de luzumsuz bilgiler kitabi aldim. Merak edilen ama cevaplari bir turlu ha dedigin zaman bilinmeyen seyler icin. Cok ilginc seyler var, mesela misirin neden patladigini, ya da gokyuzunun neden mavi oldugunu biliyor musunuz? Okuyayim ogrenince size de soylerim.


Sonra yilin ilk gununde kendime domain aldim. Uzun zamandir aklimdaydi ama terzi kendi sokugunu dikemezmis misali... Yakinda online olmak uzere.

Hiç yorum yok: