7 Haziran 2006 Çarşamba

Ye-Me Ustune

Bugun Msn yazmis, yeme aliskanligini nasil degistiririz diye. Ingilizcesi burda, ben basliklari Turkceye cevirip kendi yorumlarimla yaziyorum.

Simdi diyor ki; diyetlere tabi olup zayiflamaya kalkanlardan 10 kisiden 9'u basarisiz oluyormus. Bunun sirri da sadece sizde ve yeme aliskanliklarinizda.

1. Egitimli olun :Yediklerinizi inceleyin, besin faktorlerinden haberdar olup icindekileri inceleyin.Zaten glisemik index'ten tut da, 25 dk tempolu yuruyus ile ancak bir paket cipsi yaktigimizi, lifli yiyeceklerin icindeki besin degerlerinden en sevdigimiz yiyeceklerin ne kadar kof ama lezzetli olduklarina kadar bilmedigimiz yok.

2. Yediklerinizi bilgelikle secin: Duygularinizi kontrol altinda tutup hemen herseye saldirmayin diyor MSN sayfamiz.

3. Bilincli yiyin: Anladik bu konuda nirvana'ya erilecek yakinda.

4. Gercekci olun: Hayatinizin geri kalan kisminda isteksiz oldugunuz seyleri diyetinizde yapmayin. Anlamadim ?!?!?! O zaman pasta, kek, cips, bira, sarap, cukulata, peynir kalsin simdilik listemizde.

5. Have fun demis, yani bence "severek yediginiz hicbir sey kilo yapmaz" felfesini mi vurgulamak istiyor. Bunu cok sevdim :)

6. Arada bir kendinizi simartin: Arada bir diyor, her gun aksam yemeginden sonra tatli yiyerek degil. Ya da her ogleden sonra minicik diye baslanan cukulatalarla da degil.

7. Vucudunuzu dinleyin: Her yemekten sonra akliniza simdi bunun ustune dondurma iyi gider, hatta ustune biraz ceviz ve yaninda cilek ve muzla iyi gider diyorsaniz hapi yuttunuz. Bu demek ki, katlanan belinize, biraz da bacak bolgesine bakip vucudunuzu izlemek anlamina geliyor.

8. Trendlere karsi ihtiyatli olun: Hani kadinlarin Marilyn Monroe zamaninda oldugu gibi dolgun, balik etli ya da daha eskiye gidersek 18. yy'daki gibi kilolu olmanin makbul sayildigi zamanlara aldanmayin. Schonbrunn sarayindaki kadinlara hep hayran oldum, ne kilo derdi, ne yaz geliyor fit olayim derdi varmis diye dusunmustum. Gene bu donem iyi, ya Twiggy'le gelen o hastaymis gibi gorunen incelik tutkusu neymis oyle. Yani bu donem gelip gececek uzmeyin tatli caninizi.

9. Yeni ugraslar bulun: Kilo yapan durumlar, cogunlukla acligi gidermek icin degil, duygularimizi bastirmak icinmis. Hemen scrapbook, patchwork, bisiklet, hiking ne ugras olursa baslanacak. Mars mars.

10. Kutunun disinda dusunun: Kisa zamanda ne kadar kilo kaybettiginiz degil, uzun zamanda nasil kilonuzu nasil korudugunuz onemli. Basaramiyorsaniz tekrar bastan baslayin. 1. Egitimli olun...

Iyi sanslar...

4 yorum:

arzubrumendi dedi ki...

Ocak ayında, aldığım yeni yıl kararlarım arasında beslenme alışkanlığımı değiştirmekte vardı. Sevdiğim şeylerden vazgeçmem çok zor, o yüzden onları dengeleme yolunu seçtim, öğleni sevdiklerimle geçiriyorsam, akşamı sevmediklerimle yada daha az sevdiklerimle geçiriyorum...Denge nasıl ama...:-))
patates kızartmasından, patlıcan salatasından ve acıbademden ömrümün sonuna kadar vazgeçebileceğimi düşünmüyorum. Ben onlarla birlikte bir ömür boyu mutlu olacağım...:-)))
Şaka bir yana, gerçekten yeme alışkanlığı çok önemli, hem fiziki görünümde hemde ruhsal görünümde. Bazı yemeklerin insanlar üzerinde agresif etkiler yaptığını duymuştum.

Yildiz dedi ki...

Bi dusunsenize, icinde kan olan seyler yiyoruz biz :((((

Ama malesef yogo hocam hala benim adam edemedi. ama mecburuz, oglen ofis yakinlarinda kebabdan baska yiyecek biseyimiz yok denecek kadar az. Yine de toplumun genelinin cok cok ustunde iyi bir beslenme aliskanligim var. O kadar iyi ki!!! kolestrol degerlerim (iyi olan HDL haric) alt sinirlarin %50 daha altinda. ve bu durum karsisinda butun doktorlar hayret icinde. Allahim ben bir uzayli miyim acaba?????

Sevgiler,
Yildiz

Adsız dedi ki...

Elimde nefis dondurma, blogg'a bir goz atayim dedim...
Dondum kaldim. Tabi dondurmadan degil.. :-)

Mukemmel saglık icin ugrasanların yasama sevinclerini yitirdiklerini ileri suren Manfred Lutz'e katiliyorum ve yasama sevincimi yitirmemek icin hemen dondurmama devam ediyorum :-)

Carpe Diem.
Nilufer

FB dedi ki...

Bence bu yazilan yazilar daha cok Amerikan toplumu icin oldugundan TR'de ne kadar kotu beslenirsek beslenelim buranin yanina bile yaklasilmaz. Is yerinde bizim kizlar 3 yumurtali bacon'li omletler ve yaninda bagel'larla kahvalti yapip, oglen sandvic ve yaninda cips ya da patates kizartmasi yiyip aksama da hazir yemek ya da pizza gibi seylerle gecistiriyorlar. Bu kotusune ornek. Bir de spring water'dan baska su icmeyen, detox, antioksidanlarla kafayi bozmus kisim da yok degil, iyinin ucuna ornek olaraktan.

Benim felsefem abartmadan yedikten sonra, sevgiyle yenen hersey mutluluk verir. Yaninda biraz da egzersiz olurda ne ala!! Iste gunu de yakaladik :)

FB