Bir upgrade oncesi daha proje telasi yasaniyor. Bolum bazinda olan projenin, ayni aksam diger projelerle cakismamasi icin onceden planlama yapilmasi gerekiyor. Bunun icin "Proje Planlama" grubumuz ve projenin turune gore atanmis manager'imiz var. Eger Patch gibi sistemde olan sorunlari gidermeye yonelik bir proje ise genelde 2 hafta onceden baslayan proje call'lari oluyor. Prework list, hour by hour, contact list, harware list, software list gibi cesitli tab'lardan olusan degisik item'lar tartisiliyor 2 haftadan geriye dogru. Eger bu proje daha buyuk boyutta system release upgrade'i gibi ise o zaman proje call'lari 1 ay oncesinden basliyor. Proje gunu ya da 1 gun once de "GO, NO GO" diye isimlendirilen son call yapiliyor ve bir erteleme soz konusu degil ise yetkili kisi, "GO" deyip o gece proje yapiliyor.
Sistemlerimiz her ne kadar guvenilir, tum kontroller yapilmis olsa da bir hatanin olmasi ya da o proje sirasinda sorun cikmasi ihtimali her zaman var. Iste tum bunlar bir telasin, acaba basarili bir upgrade mi olacak stresinin soru isaretleri olarak bize yansiyor.
Oncelikle tum upgrade'lerde, calistiginiz grubun ve diger yan gruplarin cok buyuk onemi var. Isi bilen, teknik bilgisi kuvvetli, sorumluluklarini yerine getiren team'ler her yerde oldugu gibi, bizde de cok onemli. Cunku projemiz saat gece 11PM ile sabah 5AM arasinda "maintenance window" dedigimiz aralikta gerceklesmeli. Eger bir uzama soz konusu olacaksa o zaman, ust yonetimden izin alip, tabii nicinini izah edip, o araliktan once ya da sonra devam edebilme hakkimiz var.
Sorun oldugunda proje sirasinda call status, sonrasinda da post-mortem'lerle durumu tartisip ilerde engellenmesinin onlemlerini almaya calisiriz.
Hadi bakalim kolay gelsin...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder